MusicMonday 77

Ola people,

Hebben jullie een beetje een goede dag vandaag? Die van mij staat nu vooral in het teken van leren, aangezien we vanaf donderdag onze laatste proefwerkweek hebben. Beetje bio, beetje natuurkunde en beetje wiskunde betekent dat voor mij dus. Maar iets waar ik niet zonder kan, als ik aan het leren ben, is muziek. Zonder muziek heb ik geen concentratie en ben ik echt sneller afgeleid. Dus voor vandaag heb ik ook weer vijf liedjes klaarstaan die ik op dit moment vaak luister, maar die jullie misschien ook wel leuk vinden. Laten we maar beginnen!

Als eerst beginnen we met een rapper. Ik kwam Asher toevallig tegen toen het me door Youtube werd ‘aanbevolen’. En ik snap waarom, want Asher heeft echt een beetje dezelfde stijl en stem als Eminem. Eminem vind ik fantastisch, maar ik moet zeggen dat ik Asher ook wel leuk vind. Hij heeft zeker zijn inspiratie van Eminem vandaan gehaald, maar doet hem niet helemaal na. Het nummer vind ik heel goed en is gewoon echt een aanrader!

Martin Garrix kwam opeens uit het niets met dit nummer. Eerst kregen we een foto te zien van Martin en Usher en bijna meteen daarna kregen we een lyrics-liedje die niemand had zien aankomen. Een week later waren opeens de official video’s al uit. Video’s ja, want ze hebben twee variaties gedaan op dit liedje: een jongens- en een meisjesversie (zie hier de jongensversie). Ik vind het clipje grappig, maar wel een beetje raar. Het liedje daarentegen… Daarover kan ik alleen maar heel positief over zijn. Een goede tekst, goed gezongen door Usher en een heerlijke beat van Martin Garrix eronder. Helemaal top!

Wat ben ik blij dat Ed Sheeran en Rudimental van dit liedje een clipje hebben gemaakt, want ik was dit prachtige nummer een beetje vergeten. Dit nummer is zo goed gezongen door Ed en de beat is geweldig gedaan door Rudimental. Als het aan mij ligt, is Rudimental een van de beste in perfect timen van pauzes en de inslag van instrumentenspel. Ik krijg elke keer weer kippenvel wanneer ik dit liedje hoor. Daarnaast vind ik het clipje ook echt prachtig in elkaar zitten. Een ooit beroemde zanger die in een band zong en na het succes niet meer weet wat ie moet doen. Laten we maar hopen dat dit niet het geval wordt met Zayn. 😛 Een dikke aanrader dit liedje!

En dan opeens een heel ander liedje. Dit liedje heeft een rare melodie, maar ik vind het wel leuk klinken. Het is een beetje alternatieve muziek met die echo op de achtergrond. Het is anders dan andere muziek, maar de melodie zorgt dat ik het wel grappig vind klinken. Een aanrader als je eens wat anders wilt horen!

Dit liedje heb je misschien kunnen herkennen, want hierop deed Fabian bij So You Think You Can Dance zijn auditie. Fabian was eigenlijk meteen al mijn favoriet samen met Adil, Dieter en Laurins en werd met zijn auditie meteen naar bootcamp gestuurd. Daar viel alleen Laurins af, maar de andere drie favorieten zijn nog in de race. Vooral van Fabian denk ik dat hij ver gaat komen, want hij liet al in zijn auditie zien dat hij meerdere stijlen in huis heeft. Maar goed, het liedje waarop hij danste vond ik eigenlijk wel heel erg leuk dus die heb ik dan ook meteen gedownload. Het liedje heeft niet veel zang in het nummer, maar de melodie is erg fijn om naar te luisteren. Een aanrader om mee af te sluiten!

En dit was het alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden en tot de volgende keer!

Vraag van vandaag: Van welk liedje krijg jij kippenvel elke keer als je hem luistert?

 

Geef een reactie

