MusicMonday 79

Ola people,

Na vele examens te hebben gemaakt en maar te zitten leren, heb ik nu even een dagje vrij gepland om een MusicMonday te maken. Maar… Naast examens maken en leren heb ik ook nog nieuwe liedjes ontdekt. En dat wil ik nu heel graag met jullie delen. Let’s begin!

Als eerst heeft Conor Maynard een nieuwe single uitgebracht. Wat?! Ja, Conor Maynard was tot aan begin dit jaar (bijna) van de aardbodem verdwenen, maar hij is weer op dreef. En ik moet zeggen… Ook dit liedje vind ik echt super leuk. Het klinkt typisch Conor Maynard met de rustige en drukke stukjes en toch hoor ik ook weer nieuwe ontwikkeling vergeleken met zijn oude nummers. Een aanrader gewoon!

En dan hebben we een liedje van Yelawolf. Ik heb al eerder eens een liedje laten horen waar Yelawolf in meezong en toen viel het me al op dat hij een heel goede stem had. Ik ben laatst eens wat meer naar zijn muziek gaan luisteren en zeker dit liedje vond ik erg mooi. Hij rapt, maar hij zingt ook in zijn liedjes en ik vind dat hij dat echt heel mooi en goed kan. Zeker een aanrader!

En toen kwam ik dit liedje tegen. Jullie weten hoeveel ik van Eminem’s muziek houd, maar ook omdat ik net Yelawolf had ontdekt wilde ik maar al te graag dit liedje horen. En wat is het een goed nummer! De tekst is heel sterk en er wordt heel goed gerapt/gezongen. Eminem is natuurlijk heel fijn om te horen, maar soms rapt ‘ie wel erg boos, terwijl Yelawolf een veel zachtere stem heeft. Een leuk contract om te horen.

Dit liedje!!! Ik hoorde het bij de reclame voor een nieuwe serie Wayward Pines (een serie die me wel leuk leek) op Fox en ik was meteen verkocht aan het liedje. Het nummer gaf mij meteen kippenvel en toen ik zag dat het van The Common Linnets was, werd ik nog een stukje blijer. Ik vind The Common Linnets met Ilse de Lange heel goed en dit liedje is zeker een van de betere nummers van hun. Geen wonder ook dat ‘ie wordt gebruikt voor een commercial voor een serie. XD

En dan hebben we een liedje die ik al eerder heb laten horen, geloof ik. Dit is alleen een versie van James Arthur en hoewel het nummer bij iedereen wel bekend is, wilde ik deze versie toch even laten horen. 1: Omdat het nummer gewoon super goed is. En 2: omdat ik Fabian en Manuella van So You Think You Can Dance hierop zag dansen en dit nummer mij kippenvel gaf. Gewoon een geweldig nummer om deze MusicMonday mee af te sluiten.

En dit was het alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden en als je volgende week examen hebt, heel veel succes! Misschien spreek ik jullie nog even eerder, maar dat zien we wel even. Tot de volgende keer!

Geef een reactie

