MusicMonday 80

Ola people,

Als het goed is, ben ik op dit moment mijn eerste examen aan het maken. Spannend! Hopelijk gaat alles goed bij Nederlands. Maar goed, ik heb voor jullie vandaag weer een paar nieuwe en leuke liedjes gevonden. Laten we snel beginnen!

Als eerst ga ik even een Youtuber promoten, want Base the maker of beter bekend als Alexander Spoor, van het kanaal Dit Is Normaal, heeft voor het eerst een liedje gemaakt. En wat is het nummer goed! Ik vind dat hij heel erg lijkt op Eminem qua rappen. De beat is heerlijk en Alexander kan ook nog echt goed rappen ook. Dit nummer heb ik zeker heel vaak op repeat gehad!

Dit nummer heb ik nog maar net ontdekt, maar dat maakt het geen minder nummer. Het heeft een heerlijke beat en vooral het refrein vind ik heerlijk lopen. Ook moet ik zeggen dat ik het clipje op een of andere manier heel goed bij het nummer vind passen. Een beetje Scandinavische idee krijg ik ook wel als ik dit liedje hoor. Een daarnaast heeft Tove echt een hele goede stem. Een aanrader dus!

Dit nummer kwam ik tegen toen ik een fanmade trailer zag van The Scorch Trails, het tweede deel van The Maze Runner serie. Het liedje vond ik heel goed in de fanmade trailer passen en ik was dan ook erg benieuwd naar het echte nummer. En ook die is goed. Dit liedje past echt zo goed in The Scorch Trailers dat ik stiekem hoop dat ze het nummer ook echt gaan gebruiken in de film. Helaas is de film al bijna helemaal klaar en zal deze maand de officiële trailer worden uitgebracht. Ik hoop dus dat ze dit liedje in de film gaan gebruiken, maar anders kan je hem altijd nog apart gaan luisteren. 😛

En dan naar een hele tijd wachten, hebben wel eindelijk nieuwe singles van Florence + The Machine. Als een vrouw echt prachtig kan zingen dan is het wel Florence van Florence + The Machine. Zij heeft zo’n prachtige stem en kan zo hoog en laag zingen zonder dat het vals klinkt. Echt geweldig goed. En eindelijk heeft ze dus weer nieuwe singles uitgebracht. Dit nummer… Gewoon heerlijk! Ik heb dit nummer en onderstaande nummer de hele tijd op repeat staat. Het heeft een geweldige beat en een heerlijke stem om naar te luisteren.

Zoals ik al zei, heb ik dit nummer de hele tijd op repeat. Van dit nummer vind ik dat de spanning heel goed wordt opgebouwd. Wanneer het nummer in het clipje begint, is het heel rustig en vanaf de botsing begint het liedje een ruige kant te hebben. En daar houd ik wel van. Met dit nummer kan je ook heerlijk hard meezingen. Dikke aanrader dus!

En dit was het alweer voor deze week. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. En voor de mensen die vandaag hun eerste examen hebben gehad, ging ‘ie goed?

Vraag van vandaag: Wat is jullie favoriete nummer van dit moment?

Geef een reactie

