MusicMonday 81

Ola people,

MusicMonday is weer terug! Ik had in mijn vorige artikel al geschreven dat ik het bloggen even heb laten rusten. Langer dan ik eigenlijk wilde. Maar goed, door de lange pauze heb ik wel weer lekker veel muziek kunnen verzamelen. Daarnaast wil ik nog even zeggen dat ik de MusicMonday hier en daar wat ga veranderen. Zo zal ik soms 3 nummers en soms 5 nummers in de MusicMonday stoppen. Dit omdat ik soms een week heb waarin ik weinig nieuwe liedjes heb gevonden en de andere week dan juist heel veel. En omdat ik kwaliteit wil hebben in plaats van kwantiteit zal de hoeveelheid nummers soms verschillen. Maar goed, genoeg met het geklets. Geniet van de leuke liedjes die ik voor jullie heb uitgekozen!

Als eerst hebben we het liedje van Missy Elliott. Hoewel ik nooit naar haar liedjes luister, leek me dit liedje wel leuk toen het me aanbevolen werd door YouTube, zeker omdat Pharrell Williams er ook in zit. En ja hoor! De beat van het nummer is heel catchy en zeer aanstekelijk om op te dansen. Verder is het clipje leuk om te zien en maakt Pharrell zijn stem het liedje natuurlijk helemaal af!

Dit liedje zullen mensen wel kennen, maar ik had hem nooit volledig gehoord. Ik kende hem namelijk alleen van een reclame van een geurtje? In ieder geval, toen de reclame weer op tv te zien was laatst, ben ik het liedje gaan opzoeken. En hoewel het nummer heel kort is, is het wel heerlijk om naar te luisteren. Het heeft echt zo’n fijne beat om naar te luisteren, die langzaam de spanning weet op te bouwen. Het geeft mij steeds weer kippenvel als ik het nummer hoor.

En dan een liedje van Teske. Een cover van een Duits liedje nog wel! En wat is ie goed! Ik vind de tekst heel erg mooi en het gitaarspel heerlijk bij het nummer passen. Daarnaast vind ik dit tot nu toe het beste liedje wat Teske heeft uitgebracht. Het Nederlands past echt heel goed bij haar stem en als ik eerlijk ben vind ik dit nummer beter dan al haar Engelse nummers. Stiekem mag ze wel wat vaker Nederlands van mij zingen. Zeker een aanrader dit nummer!

Oke, 2015 is het jaar dat iedereen Justin Bieber muziekfan is. Maar… stiekem vind ik Conor Maynard met deze cover van het nummer Love Yourself nog 100x beter. Ik vind Conor’s stem echt heerlijk om naar te luisteren en hij kan zo prachtig op de juiste tijd zingen. Iets wat niet veel mensen echt goed lukt. Daarnaast vind ik het super leuk dat Anth in dit nummer meedoet. Hij deed ook al in een eerdere nummer van Conor mee nadat ze een lange tijd niet meer samen wat hadden gemaakt. Zo leuk dat ze dat nu weer opgepakt hebben! En wat een goede cover is daaruit gekomen!

Ja, als je alleen de vlag van Frankrijk over je facebookprofiel doet ben je hypocriet bezig….. Ja, misschien wel, maar laten we wel even in ons achterhoofd houden dat Parijs iets dichter bij ons ligt dan Syrië en dat de angst dan ook een stuk groter is. Daarnaast zijn er ook veel meer mensen die de overledenen hebben gekend, die bij de aanslagen van Parijs zijn overleden, dan bij de aanslagen van Syrië. Sorry, maar ik vind dat je dan best een Franse vlag over je facebookprofiel mag doen en daarnaast een liedje mag schrijven over een van je vrienden die bij de aanslag is overleden. Dit is dan ook gebeurd bij Cris Cab. Hij heeft iemand aan de aanslagen van Parijs verloren en daar een nummer van gemaakt. En dat liedje is echt heel mooi geworden. Een goede tekst, een mooie melodie en een prachtige nagedachtenis voor de mensen die zijn omgekomen in Parijs.

En hiermee zijn we al aan het einde gekomen van deze MusicMonday. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en tot volgende week!

Vraag van vandaag: Wat is jullie favoriete nummer op dit moment?

Geef een reactie

