MusicMonday 84

Ola people,

En daar ben ik weer met nieuwe nummers. Dit keer schrijf ik mijn MusicMonday in een cafeetje in Enschede. Heerlijk geroesemoes om mijn heen, mensen die op straat lopen, zo concentreer ik me het beste. Ik heb weer vijf nummers voor jullie gevonden om te beluisteren. Laten we beginnen!

Dit liedje heb ik echt weer herontdekt. Ik ben namelijk Cold Case weer aan het bekijken en daar draaien ze altijd goede nummers in hun afleveringen. Dit liedje kwam ook in een van hun afleveringen voor en ik werd meteen weer verliefd op het nummer. Dit liedje heeft echt een repeat gehalte, je draait het liedje maar over en over. De beat is heerlijk en de manier waarop Joan Osborne het zingt vind ik echt heel fijn om naar te luisteren. Daarnaast vind ik de tekst, hoewel ik echt totaal niet in God geloof, wel echt een prachtige tekst. Een dikke aanrader.

Hoewel Mainstreet nu een beetje slecht in het nieuws stond met hun medley bij Giel (wat ik persoonlijk een vreselijk mannetje vind, nadat ik hem bij Van de Vorst Ziet Sterren had gezien), vond ik juist hun nieuwe nummer die ze daar zongen heel erg goed, zowel live als in de clip. Ik ben nooit een grote fan van hun geweest, maar ik vond sommige nummers van hun wel erg grappig om naar te luisteren (voornamelijk Despicable Me en Missing Piece vond ik wel leuk). Toch ben ik wel blij dat ze nu van dat Engels/Nederlands zijn afgestapt en nu volledig overgestapt zijn naar het Engels. Zeker dit nummer vind ik heel erg leuk om te horen. Het heeft wel hun eigen vibe en je kan horen dat ze nog erg jong zijn, maar vooral hun refrein doet me ergens denken aan muziek van Justin Timberlake, waarschijnlijk omdat het ook zo hoog is. Dikke aanrader dit nummer!

Dit liedje is een nummer waar op YouTube onder dit nummer ook veel commentaar is geweest. Het was niet Teske’s stijl en er zaten veel te veel scheldwoorden in. Nou, daar was ik het helemaal niet mee eens. Als eerste vind ik dat Teske juist moet uitvogelen wat haar stijl is en ik vind het juist cool als artiesten meerdere stijlen uitproberen. En dat het veel scheldwoorden heeft, dan moet je maar eens goed luisteren naar liedjes die op de radio draaien. Verder vind ik deze medley juist echt super goed. De stemmen van Teske, Naaz en Safa Liron vind ik heel mooi bij elkaar passen. Ik kende Teske en Safa Liron al wel, Naaz kende ik nog niet dus daar ga ik nog eens liedjes van luisteren. Daarnaast dacht ik dat ik Dj Mustard niet kende, maar dat was niet het geval, want ik herken toch wel een paar liedjes die ze zongen. Wel grappig dat je soms liedjes kent zonder ooit de artiest daarvan te kennen. Maar goed, deze medley vond ik echt waard om in mijn MusicMonday te zetten, dus zeker een aanrader om eens te beluisteren.

De Jeugd Van Tegenwoordig, de enige band die iedereen van ons gezin geweldig vind. Zelfs mijn ouders vinden hun helemaal fantastisch. De teksten zijn super seksistisch, maar zo neergezet dat niemand het echt erg vind. De woordspeling die ze gebruiken is zo super goed, dat ze echt een van mijn favoriete Nederlandse artiesten zijn. Ook dit nummer is weer echt geweldig. De beat is heerlijk, de woordspeling weer geweldig en de manier van zingen super grappig. Daarnaast vind ik de clip met katten ook echt heel erg leuk. De clip is super makkelijk in elkaar gezet, maar heeft zo’n grappig effect. Zeker die witte kat in die luidspreker die op de muziek op en neer gaat. Een dikke aanrader dus dit nummer!

Dit nummer kwam ik toevallig tegen toen ik naar nieuwe nummers zocht. Ik weet niet hoe ik erbij kwam, want normaal kom ik nooit in de country categorie terecht, maar toch kwam ik op een of andere manier bij dit liedje terecht. Een countrynummer dat wel mijn aandacht trok. Interessant. Het nummer is wel heel catchy en je swingt automatisch mee met de muziek. De stem van Danielle heeft ook echt een countryachtige klank, die ik wel fijn vind klinken. Ik vond dit nummer ook wel een leuke afsluiter voor deze MusicMonday.

En dat was het weer voor deze week! Ik hoop dat jullie deze MusicMonday leuk vonden en tot de volgende week!

Vraag van vandaag: Houd jij van countrymuziek of vind je dat helemaal niks?

 

Geef een reactie

