MusicMonday 85

Ola people,

Hebben jullie een beetje een leuke kerstdag gehad? Ik op zich wel. Ik heb wel op Tweede Kerstdag moeten werken, dus kon niet met mijn familie kerst vieren, maar heb dat wel met het gezin gevierd op Eerste Kerstdag en met vrienden op onze zelfverzonnen derde kerstdag. Het was dan ook echt super gezellig en leuk. Maar goed, vandaag dan ook weer drie liedjes in plaats van vijf liedje. Ik kwam er nu ook pas achter dat ik eigenlijk helemaal geen kerstliedjes in mijn MusicMonday had dit jaar, maar ik moet ook zeggen dat ik niet naar heel veel kerstliedjes heb geluisterd. Maar goed, laten we beginnen!

Eefje de Visser kwam ik een jaar geleden tegen en sindsdien was ik aan het wachten op een nieuw nummer van haar. Dit heeft dan wel een jaar geduurd, maar ik was blij met het nieuwe nummer dat ze uitbracht. De manier van zingen heb ik nog niemand horen doen en dat maakt haar juist zo bijzonder. Daarnaast zingt ze ook nog eens al haar liedjes in het Nederlands. Iets wat niet veel artiesten doen, maar wat ik fantastisch vind als je het goed kan. En gelukkig kan Eefje dat ook heel goed. Ik vind dat haar nummers mij altijd in een soort van trance brengen. Een soort van deken van rust wat ik dan voel. Ook bij dit nummer is dat het geval. Ze weet heel goed wanneer ze snel of langzaam moet zingen en dat maakt haar als artiest heel goed. Een dikke aanrader dit nummer!

The Vamps… Ik ontdek dat ik ze steeds iets beter ga vinden. Nog steeds vind ik het wel jammer dat Brad altijd leadzanger is, want ik denk dat Connor en James even goede leadzangers kunnen zijn, maar dat ter zijde. Vroeger vond ik het wel eens vervelend dat ze covers van nummers maakte, die niet echt goed bij hun stijl paste, maar nu gebeurt dat steeds minder. Ik vind juist dat ze nu steeds betere covers maken van bestaande nummers. En daarnaast maken ze nu zelf liedjes die echt bij hun stijl passen. Toevallig is het nummer wat ik nu laat horen een nummer van hun zelf, maar wat een prachtig nummer is het! Ik vind het echt heel mooi klinken. En dit is echt een rustig nummer, iets wat we nog niet echt gewend waren van The Vamps. Ook dit nummer moet je dus zeker eens beluisteren!

Sinds ik Panic! At the Disco heb ontdekt, ben ik alleen maar meer en meer van hun muziek gaan houden. Hun stijl verandert steeds, maar blijft ook ergens hetzelfde. Het is bijna altijd drukke muziek en de stem van Brendon kan je ook goed blijven horen in hun nummers. Ik kwam laatst dit nieuwe nummer van hun tegen en ik was meteen gek op dit liedje. Ik kan denk ik nu al zeggen dat dit mijn favoriet is van de nummers die nu van hun zijn uitgekomen. Het ligt volgens mij ook het meest bij hun stijl en dit liedje is heerlijk om naar te luisteren als je naar huis gaat met de trein of gewoon als ochtendliedje om echt wakker te worden (waar ik nogal moeite mee heb). Een dikke aanrader als het aan mij ligt!

En dit was het alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden en ik wens iedereen een gelukkig 2016. Tot volgend jaar dan maar! 😛

Vraag van vandaag: Wat ga jij met Oud en Nieuw doen?

Geef een reactie

