MusicMonday 87

Ola people,

Het is weer maandag en dat betekent een nieuwe MusicMonday. Dit keer met een van mijn favoriete Nederlandse rapper en daarnaast met nieuw ontdekte artiesten. Mijn week was dit keer heel gezellig geweest. Een vriendin is eindelijk eens mijn kamertje komen bezichtigen in Enschede, daarnaast gingen we gezellig uit en heb ik lekker veel afleveringen kunnen kijken van de serie Suits. Een top week dus!

We beginnen met mijn favoriete Nederlandse rapper namelijk Kraantje Pappie. Hoewel hij in zijn muziek meestal heel arrogant overkomt, komt hij dat totaal niet over als hij presenteert. Zo deed hij mee met Roadtrippers, een serie die je op het kanaal van de Youtubers StukTV kunt terugvinden, en presenteert hij wel in meer programma’s. Zijn muziek is zoals ik al zei erg egocentrisch en veel op zichzelf gericht, maar daar moet je bij meeste nummers echt doorheen prikken. En soms heeft Kraantje Pappie echt mooie teksten in zijn nummers. Zo vind ik dit liedje ook heel fijn. Ten eerste omdat het liedje wel slaat op de afgelopen twee jaren waarin ik vooral in overleefstand stond en niet echt kon genieten van het leven. En ten tweede omdat de beat heel lekker is om naar te luisteren en de tekst gewoon echt goed is. En als laatste is het clipje echt super leuk om naar te kijken. Zien we kleine Alex XD

En weer Kraantje Pappie! En ook dit keer met een nummer dat heel sterk is. Dit was in verband met de dag/week van het pesten en Kraantje Pappie had daar een nummer voor gemaakt. Echt elke keer als ik dit nummer opzet, krijg ik weer kippenvel. Er zijn genoeg mensen gepest op school en hoewel Kraantje Pappie het liedje wel extreem heeft gemaakt, zijn er nog genoeg kinderen die dit echt elke dag voelen. Een liedje met een sterke tekst, dat is het zeker!

En een korte update over mijn leven nu, ter inleiding van dit liedje, is dat ik met een jongen aan het daten ben. Tijdens het daten en appen komt het onderwerp muziek op een gegeven moment ook ter sprake en dat zorgt ervoor dat je meestal weer nieuwe artiesten ontdekt. Zo heb ik dit liedje dus ook ontdekt. Ik kende Atmosphere helemaal niet, maar toen ik het hoorde vond ik het meteen een geweldige artiest. De stem van de rapper lijkt een beetje op die van Macklemore vind ik en ook zeker de manier van rappen lijkt erop. Daarnaast vind ik de tekst van dit liedje wel grappig aangezien ik best veel ben uitgegaan de laatste tijd. Ik heb meestal echt van die fasen waar ik veel uitga of juist helemaal niet. Een toepasselijk liedje vond ik dit dus.

En dan een band waar ik ook nog nooit van had gehoord. Rise Against is blijkbaar best wel groot, maar ik had nog geen enkel liedje van hun gehoord. Tot nu toe dan! Ik moet zeggen dat ik niet elk liedje even leuk van hun vind, maar dit liedje vond ik juist wel heel leuk. Vooral de coupletten vind ik erg mooi gezongen. Verder vind ik de stem met een rauw randje van de zanger erg fijn om naar te luisteren. Daarnaast is het stukje van 2.23 echt heel goed gedaan. De overgang van rustig naar druk is heel goed in het liedje verwerkt. Een dikke aanrader dit nummer!

Dit liedje! Het liedje is een typisch Panic! At the disco nummer, maar dat maakt hem natuurlijk zo goed. Ik ben zo blij dat Panic! At the disco weer nieuwe nummers aan het maken is, want hun muziek is echt zo fijn om naar te luisteren tijdens het koken of het treinen. De gitaar is heerlijk in dit liedje en daarnaast is de stem van Brendon zo fijn om naar te luisteren. Dit nummer kan je goed meezingen en dat is dan ook iets wat ik graag doe. 😛 Een dikke aanrader!

Geef een reactie

