MusicMonday 90

Ola people,

Vandaag weer een MusicMonday met vijf nieuwe liedjes. Ik schrijf dit op de woensdag, omdat ik deze week een drukke week heb. Ik heb morgen niet heel veel te doen behalve wachten op een pakketje, vrijdag heel de dag werken en ’s avonds komt mijn vriendje bij mij, volgende dag weer richting Brabant en lekker uiteten voor mijn moeders verjaardag en zondag dan met familie de verjaardag van mijn moeder vieren en ’s avonds weer terug naar Enschede. Lekker druk, maar wel heel leuk. Maar goed, vandaag heb ik tijd om even een leuke MusicMonday voor jullie in elkaar te zetten. Het ging deze week echt goed met leuke nummers vinden, dus laten we maar snel kijken welke ik heb uitgekozen.

Als eerst heb ik een artiest die ik wel vaker heb gehoord, maar ik toen niet echt geweldig vond. Totdat ik dit liedje hoorde dan! Het heeft een hele andere vibe dan andere artiesten hebben. Het is wel rap, maar daarnaast heeft het wel een swingend sfeertje. Ook moet ik zeggen dat Jidenna echt een geweldige haar/baardkleur heeft (het is wel geverfd) en maakt hij echt coole muziek waar je eerst een paar keer naar moet luisteren voordat je het echt leuk gaat vinden.

Zo vond ik dit liedje ook moeilijk om meteen leuk te vinden. Toen ik hem de eerste keer hoorde, vond ik hem oke. Toen ik later zijn nummer Knickers van hierboven luisterde, kwam dit liedje weer voorbij toen Knickers was afgelopen. En dit keer vond ik het wel opeens leuk. Natuurlijk vond ik Kendrick Lamar wel echt goed, maar wie vind dat nu niet? Ook Jidenna heb ik nu steeds meer kunnen waarderen. Hij kan echt goed rappen en hij heeft een heel aparte verschijning. Een aanrader!

Dit liedje heb ik echt zo vaak gedraaid sinds ik hem ben tegengekomen. Dit liedje vind ik echt prachtig gezongen door Nina. Ik kende Nina helemaal niet en moet ook zeggen dat ik haar andere liedjes ook minder goed vind dan dit nummer. Vooral de coupletten van dit nummer zijn echt geweldig gezongen! Ze heeft een heel goede timing in dit liedje en kan haar stem goed van laag naar hoog toe brengen. Een dikke aanrader dit!

Ik blijf het zeggen, maar Conor Maynard is echt zo getalenteerd. Zijn covers zijn altijd de beste covers die gemaakt zijn van het originele liedje en soms vind ik Conor’s cover beter dan het origineel. En ook deze cover van Shawn Mendes liedje is zo goed. Denk je dat Conor niet meer hoger met zijn stem kan, doet ie er nog even een schepje bovenop. Hij heeft echt zoveel controle over zijn stem. Daarnaast vind ik het echt leuk dat Anth nu ook weer in Conor’s covers komt. Anth heeft namelijk een heel aparte stem en kan echt heel goed rappen. Weer een dikke aanrader deze cover!

Zoals ik al eens eerder heb aangegeven vind ik Ellie’s stem niet altijd even mooi in haar liedjes. Zo ook in dit liedje vind ik haar stem niet altijd even fijn om naar te luisteren, maar omdat de tekst en betekenis van het liedje zo mooi is en mij kippenvel geeft, wilde ik hem toch in mijn MusicMonday doen. Dit liedje is namelijk voor haar beste vriendin geschreven en ik vond dat toch wel echt een prachtig gebaar. Ik denk dat geen beter geschenk van een artiest is als ze een mooi liedje voor je schrijven. Daarom ook dat hij niet kon wegblijven uit mijn MusicMonday.

En met dit mooie nummer sluiten we de MusicMonday vandaag af. Ik hoop dat jullie hem leuk vonden en tot volgende week!

Vraag van vandaag: Bij welk nummer krijgen jullie altijd kippenvel?

 

 

Geef een reactie

