MusicMonday 93

Ola people,

Vorige week heb ik niks kunnen schrijven aangezien ik het best wel druk had. Ja oke, vooral met vrienden afspreken, vriendje die langskomt en een weekendje weg met mijn vriendje. Maar goed, leuke dingen mogen er ook zijn. Deze week ben ik weer terug in Brabant en had ik even tijd voor mezelf genomen. Dus daarom ook deze MusicMonday. Ik heb weer een paar nummers gevonden die ik heel leuk vind en graag aan jullie laat horen. Laten we beginnen!

Alessia Cara vind ik echt prachtig zingen! Toen ik het liedje ‘Here’ hoorde, was ik al verkocht. Zo jong en al zo’n mooie stem en een perfecte timing van zingen. Haar liedjes geven me echt kippenvel en ik kan er steeds naar blijven luisteren. Ook dit liedje heeft ze prachtig gezongen en de tekst is echt heel mooi om naar luisteren. Een dikke aanrader!

Sommige mensen haten ze, sommige mensen vinden ze geweldig. Ik heb het natuurlijk over Ronnie Flex en Lil Kleine. Ikzelf vind de liedjes van Lil Kleine wel leuk maar hemzelf als persoon helemaal niet. Ronnie Flex daarentegen vind ik dan wel leuk als persoon en daarnaast maakt hij altijd leuke liedjes. Dit liedje was het eerste nummer van het album van Lil Kleine dat werd uitgebracht. En als je naar de tekst luistert dan denk je echt: Waar slaat dit op? Maar toch heeft het liedje echt een swing/meezinggehalte. Waarschijnlijk zorgt de manier van rappen en de beat daar wel voor. 😛

Van mooi meisjesstem naar Nederlandse rappers en dan nu dit. Ja dat is juist het leuke aan mijn MusicMonday’s. Het kan echt alle kanten op gaan. Dit nummer liet mijn vriendje horen en hoewel ik niet alles even leuk vind wat ‘ie me laat horen, vond ik dit wel erg leuk. Vooral de coupletten vind ik leuk door de manier van zingen door de zanger. Daarnaast is het gitaarspel op het begin wel heel goed en leuk om te horen. Een aanrader!

En dit was het alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden en tot de volgende MusicMonday!

Vraag van vandaag: Welke Nederlandse rapper/rapster vinden jullie goed?

 

Geef een reactie

