MusicMonday 96

Ola people,

Hoe was jullie week? Ik had eigenlijk wel een aardig leuk weekje. Vrij rustig ook wat ook een keer fijn is. Dit weekend nog even naar de verjaardag van mijn zusje en broertje geweest. Verder ook een beetje op zoek geweest naar een leuke vakantie, want dit jaar wil ik samen met mijn vriendje op vakantie. Ultieme relatietest šŸ˜› Maar goed, ik heb dus ook (toepasselijk) rustige muziek voor jullie deze week.

Ik vraag me af of het niet eens saai gaat worden om maar steeds Conor Maynard covers te laten zien. Maar ik vind nog steeds dat Conors covers meestal beter zijn dan het origineel. Zo ook weer bij dit liedje. Het origineel is van Mike Posner en hoewel hij wel een heel aparte stem heeft, vind ik het niet altijd bij elke toonhoogte even mooi. Conor vind ik daarin veel beter. Een aanrader!

Rudimental maakt echt ongelofelijk heerlijke muziek. Ik vergeet ze meestal een tijdje, maar ik blijf ook altijd weer eens aan hun denken en ga dan weer eens kijken wat voor liedjes ze nu hebben gemaakt. Ze stellen me nooit teleur, maar na ‘waiting all night’ heb ik nog geen beter liedje gehoord van hun. Tot nu toe dan… Want wauw! Wat een heerlijk nummer is Rumour Mill! De stemmen van (vooral) Will en Anne-Marie’s passen echt bij het nummer en de beat is echt heerlijk om op mee te swingen. Een hele dikke aanrader dus!

Wil je alvast een vakantiegevoel hebben? Luister dan naar muziek van Cris Cab. Ook dit liedje bewijst dat weer eens. Het liedje is vrolijk, er komt heel veel instrumenten in voor (waaronder trompetten die me toch op een of andere manier aan vakantie doen denken) en je hebt een heerlijke stem om naar te luisteren. Daarnaast is de beat ook nog eens heerlijk relax, waardoor je je al helemaal aan het strand ziet zitten met je cocktail en de ondergaande zon waardoor de lucht nog eens extra mooi kleurt. Ook vind ik altijd dat de clips van Cris Cab echt prachtig zijn opgenomen en dat ook nog eens op heel mooie plaatsen. Dit liedje zorgt gewoon dat je echt zin hebt in de zomer!

En dit was het alweer. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Wat gaan jullie deze week doen? Tot maandag in ieder geval!

Vraag van vandaag: Wat is jullie ultieme zomernummer?

Geef een reactie

