MusicMonday 97

Ola people,

Deze MusicMonday zou ik eigenlijk al 3 april geschreven moeten hebben, maar toen zat ik bij de spoedeisende tandarts. Ik was namelijk met vrienden + vriendje de stad in, bleek te veel gezopen te hebben, ging naar huis en bij de laatste bocht (100 meter van mijn huis) viel ik plat op mijn gezicht. Voortand eruit, beugeldraadje eruit en alles in mijn gezicht kapot. Bovendien was ik mijn portemonnee ook kwijt, maar die is gelukkig (met geld en alles er nog in!) teruggevonden. De schade van mijn gezicht nu? Nog steeds een dikke bovenlip, blauw oog (die nu al geel kleurt), licht gekneusde neus, allemaal schaafwonden, een dikke wond bij mijn neus, wondjes in mijn mond en vooral heel veel tandpijn. Ja, als ik het doe, dan doe ik het ook goed helaas. Maar goed, gelukkig had ik al muziek klaarstaan, die nu maar goed als afleiding voor de tandpijn kan gaan werken.

Dit liedje kwam ik per toeval tegen en wauw ik vond hem gelijk mooi. Ik kende de band helemaal niet en hoewel hun andere liedjes mij niet zo aanspraken, deed dit liedje dat wel. Ik heb dit nummer echt nonstop gedraaid. De stem van de zanger Patrick Sheehy heeft een heerlijk diep geluid en daarnaast vind ik de piano in het begin van dit liedje heel fijn om naar te luisteren. Ook vind ik de opbouw naar de gitaarsolo op 2.25 minuten ook heel chill om te horen. Echt een nummer dat je kippenvel geeft!

En dan juist echt een super luchtig nummer! Dit vond ik echt zo grappig! Je moet dit liedje echt niet serieus nemen. Het is een liedje om lekker overdreven te doen op de reacties van programmamakers en radiomakers, die denken dat Youtubers super makkelijk met een beetje filmpjes maken veel geld verdienen. Dat is natuurlijk echt niet zo, maar ik vind het dan juist leuk dat deze Youtubers doen alsof dat wel zo is. Daarnaast zit EenhoornJoost in het clipje en ik vind hem echt geweldig sarcastisch. Ja, dit nummer is echt grappig geworden.

En dan dit liedje. Dit vind ik wel een bijzonder nummer, want het is wel door een DJ in elkaar gezet, maar toch vind ik het niet echt een typisch DJ nummer. De beat is goed, de timing is goed en de stem in de coupletten past echt bij dit liedje. Tuurlijk het refrein is echt housemuziek, maar toch vind ik het een nummer dat je prima op de radio kan horen. Daarnaast vind ik het clipje met Josh Hutcherson ook heel leuk. Ik heb altijd een beetje een zwak gehad voor Josh sinds ik hem in The Hunger Games zag spelen. Daarnaast vind ik het ook leuk dat ‘ie eens in een clip meespeelt. Een dikke aanrader dit!

En dat was het alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Ik ga even hopen dat mijn tand weer goed is gegroeid en dat er niet veel meer aan gedaan moet worden. Heb een fijne week en tot de volgende MusicMonday!

Vraag van vandaag: Welk luchtig liedje ben jij laatst tegengekomen?

 

 

 

Geef een reactie

