MusicMonday 100: Eurovisie versie

Ola people,

Over twee weken wordt het weer in gang gezet. Het Eurovisie songfestival! En ik moet zeggen dat ik dit keer vanaf het begin alles heb gevolgd. Ik zag de liedjes een voor een verschijnen op het Youtubekanaal van het Eurovisie en dat zorgde ervoor dat ik nog enthousiaster werd. Er zitten namelijk echt heel goede en leuke liedjes bij! Ik had maar bij een paar liedjes echt een dikke afkeer. En dat was bij Polen, Rusland, Moldavië en Denemarken. Voor de rest vond ik de liedjes wel heel leuk en was het moeilijk kiezen welke mijn vijf favorieten waren. Maar ik heb gekozen en zal mijn ultieme favoriet als laatste doen 😛 Laten we beginnen!

Cyprus

Mijn eerste favoriet die ik vond. Ik klikte dit nummer aan en ik was meteen verkocht. Het is heerlijk stoer, de beat is goed en de stem van de zanger is fijn krachtig. Daarnaast is het clipje simpel maar krachtig en ziet het er gewoon super goed uit. Van deze band zou ik echt meer willen horen! Het is dan ook niet een typisch nummer wat het ‘Eurovisie songfestival’ factor heeft, maar meer een liedje dat je op de radio kan horen. Daarnaast vind ik het grappig dat de zanger heel erg lijkt op een van mijn collega’s van werk. Een dikke aanrader!

Estland

Ik zat heel erg te twijfelen bij dit nummer. Het is namelijk super goed gezongen en Jüri heeft echt een heel aparte stem, maar het is nou niet een typisch nummer wat je je favoriet zou noemen. Toch heeft het wel iets leuks. De manier van zingen is heel mooi en daarnaast vind ik de instrumenten in dit nummer ook heel fijn op de achtergrond met hier en daar een duidelijk stukje piano. Simpel maar mooi nummer!

België

Ook bij dit liedje zat ik heel erg te twijfelen. Dit keer omdat ik Frankrijk en Hongerije ook heel goed vind en erg tussen deze drie landen zat te twijfelen. Uiteindelijk heb ik voor België gekozen, omdat ik merkte dat ik die het meeste op zette zonder dat ik het saai begon te vinden. Daarnaast danst Fabian van So You Think You Can Dance in dit clipje en dat maakt het liedje natuurlijk ook nog eens veel beter. Stiekem hoop ik ook heel erg dat Laura haar dansers ook meeneemt naar het Eurovisie songfestival, want dan kan ik nog langer genieten van Fabian 😛

Italië

Dan een liedje van een land waar ik normaal nooit zo’n fan van ben. Ik moet zeggen dat Italië vorig jaar ook niet erg slecht was, maar het was toen niet een van mijn favorieten. Dit jaar wel. Ik vind dit liedje echt zo goed gezongen door Francesca en het Italiaans klinkt hier echt zo mooi in! Hoewel ook hier het clipje simpel is, vind ik het een leuke aanvulling op het nummer zonder dat het te druk wordt. Echt prachtig!

Zweden

En dan mijn ultieme favoriet! Dit liedje komt echt bij mij op nummer 1. Vorig jaar was ik ook fan van Zweden, maar had ik wel dat hoe vaker ik het liedje hoorde, hoe minder leuk ik hem vond. Daarnaast vond ik vorig jaar niet dat Zweden moest winnen, maar België. Dit keer is het juist andersom. Toen ik voor het eerst het liedje hoorde, kreeg ik meteen kippenvel over heel mijn lichaam en werd ik meteen verliefd op dit nummer! Het is ook veel beter dan een gewoon Eurovisie songfestival liedje en kan echt zo als nummer op de radio worden gedraaid. Daarnaast heeft Frans echt een prachtige stem waar ik nog veel meer van wil horen. Mijn ultieme favoriet voor het Eurovisie songfestival!

En daarmee zijn we al op het einde van deze speciale editie gekomen. Er zitten echt wel leuke nummers bij dit jaar. Ook echt wat nummers die zo op de radio kunnen en wereldwijd een grote hit kunnen worden. Spannend wie er gaat winnen! Ik stem in ieder geval op Zweden dit jaar.

Vraag van vandaag: Welk land is dit jaar jou favoriet?

 

 

Plaats een reactie